اعجاز گیاهان دارویی

اعجاز گیاهان دارویی: ضامن شفابخش سلامتی

موقعی که مریض میشین بیشتر به نسخه دکترا اعتماد میکنید یا مامان بزرگتون؟ قبول دارید خیلی اوقات تاثیری که یک لیوان دمنوش آویشن عسل، روی سرفه داره، آمپول پنی سیلین و قرص کلد استاپ نداره؟ اکه بشه از اثرات زیان بار پسماند های داروهای شیمیایی روی محیط زیست بگذریم، از خطرات رسوبات این داروها روی کلیه هامون نمی تونیم بگذریم. پس چه بهتر که این گیاهان درمانی رو بیشتر بشناسیم و طول عمر خودمونو باهاشون تضمین کنیم.


نمونه هایی از گیاهان دارویی پرکاربرد و خواص درمانی آنها

اول بریم پنج مورد از گیاهان دارویی رایج رو بشناسیم که یا توی کابینتمون هست یا سریع می تونیم از عطاری سر کوچه تهیه کنیم.

·         زنجبیل: زنجبیل یک گیاه دارویی با طعم و عطر تند و مطبوع است که در بسیاری از نقاط دنیا به عنوان ادویه و دارو استفاده می‌شودزنجبیل دارای خواص ضدالتهابی، ضددرد، ضدتهوع، و ضداستفراغ است. همچنین، زنجبیل می‌تواند به بهبود گردش خون، کاهش کلسترول و کاهش فشار خون کمک کند.

·         زردچوبه: زردچوبه یک ادویه محبوب است (من که شخصا طرفدارشم) که از ریشه گیاه زردچوبه تهیه می‌شود. زردچوبه دارای خواص ضدالتهابی، ضدسرطانی، و آنتی‌اکسیدانی است. همچنین، زردچوبه می‌تواند به بهبود عملکرد مغز، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و بهبود سلامت کبد کمک کند.

·         اسطوخودوس: اسطوخودوس یک گیاه دارویی معطر است که خواص آرامبخشی، ضداضطراب، و ضدافسردگی دارد. همچنین، اسطوخودوس می‌تواند به بهبود کیفیت خواب، کاهش سردرد، و کاهش استرس کمک کند.

·         بابونه: بابونه یک گیاه دارویی با طعم ملایم است که خواص ضدالتهابی، ضدمیکروبی و ضدافسردگی دارد. همچنین، بابونه می‌تواند به بهبود سلامت پوست، کاهش التهاب معده، و بهبود عملکرد گوارش کمک کند.

·         سنبل الطیب: سنبل الطیب یک گیاه دارویی با خواص آرامبخشی، ضداضطراب و خواب‌آور است. همچنین، سنبل الطیب می‌تواند به بهبود خلق و خو، کاهش استرس، و بهبود کیفیت خواب کمک کند.

ختم کلام

خب حالا که این گیاه ها رو شناختید، قطعا کنجکاو میشید بقیه شون رو هم بشناسید. پس توصیه می کنم همین الان مقاله کامل رو از اینجا مطالعه کنید. اگه علاقه مند شدید که توی باغچه حیاط خلوت حونتون از این گیاهان جادویی بکارید، توصیه می کنم از قارچکش اگروسیب تولیدی شرکت آرال شیمی استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد