ضدعفونی میوه و سبزیجات

به دلیل بیماری هایی میکروبی و باکتریایی که ناشی از مواد غذایی آلوده هست، بهتره قبل از مصرف میوه جات و سبزیجات اونها رو ضدعفونی کنید. یک ضدعفونی کننده میوه وسبزی ضمن اینکه باید عوامل آلودگی میوه ها وسبزیجات را از بین ببره، باید توانایی افزایش ماندگاری و حفظ طراوت و تازگی میوه و سبزی را نیز داشته باشه.

تاثیر ضدعفونی کننده میوه و سبزی بر ماندگاری آن ها

استفاده از محلول هیپوکلریت کلسیم (کلر) یکی از رایج ترین روش های برای کاهش بار میکروبی میوه ها وسبزیجات به صورت سنتی بوده. به دلیل مشکلات سلامتی که کلر ایجاد می کرده، رفته رفته این ماده، با محلول های طبیعی مانند نمک و سرکه یا ترکیبات ارگانیک مانند پراستیک اسید و پراکسید هیدروژن جایگزین گشته. ضمن اینکه استفاده از کلر در کاهش میکروارگانیسم های سطوح میوه وسبزیجات در بین ضدعفونی کننده های تخصصی و سطح بالا مانند اتان پروکسوئیک اسید (پراستیک اسید)، از کارائی کمتری برخوردار است.

بهترین راه برای کاهش موثر پوسیدگی میوه و سبزی، کنترل آلودگی های قارچی و باکتریایی با استفاده از محلول ضدعفونی کننده سطح بالا و ایمن برای انسان و محیط زیست است. این ضدعفونی کننده قادر است آلودگی شیمیایی ناشی از سموم قارچ کش، آفت کش ها و آلودگی ناشی از فلزات سنگین سطح میوه، سبزیجات، صیفی جات را از بین ببرد. در نتیجه، این محلول، مخاطرات این نوع آلودگی ها را برای سلامتی انسان، به حداقل می رساند. استفاده از ضدعفونی کننده میوه و سبزی فوداسیب، در انبارها و سردخانه های نگهداری میوه بسیار قابل اطمینان است. فوداسیب تولیدی آرال شیمی، با کاهش غلظت گاز اتیلن، کمک موثری در کاهش هزینه های انبارداری و نگهداری میوه و سبزی در سردخانه ها است.

جهت مطالعه ادامه مقاله به سایت آرال شیمی مراجعه نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد