بهترین روش ضدعفونی گلخانه های هیدروپونیک

بهترین روش ضدعفونی گلخانه های هیدروپونیک

تا به حال اسم گلخونه عمودی یا هیدروپونیک به گوشتون خورده؟ تاحالا کشت طبقاتی دیدید؟نکته جالب در مورد گلخونه های هیدروپونیک، اینه که به جای خاک، در مخلوطی از آب و مواد مغذی رشد می کنند. امروزه، با توجه به مشکلات فرسایش خاک، کمبود آب و در جهت حفظ بیشتر انرژی پایدار، کشاورزان بیشتر محصولات خود را در این گلخونه ها پرورش می دهند.


محصولات زراعی سیستم گلخانه های هیدروپونیک


اگر بخواهیم از هزینه سرمایه گذاری زیاد این سیستم گلخونه فاکتور بگیریم، این روش کشت مزایای زیادی رو داره من جمله:

ü      تراکم بیشتر گیاه

ü      بازده بالاتر

ü      مصرف آب کمتر

ü      صرف انرژی کم تر

ü      رشد سریع تر گیاهان

ü      افزایش کمیت گیاهان پرورشی

ü      کاهش خطر ابتلا به آفات و بیماری

ü      گیاهان گلخانه ای می توانند در تمام طول سال رشد کنند.

ü      گرم نگه داشتن محصولات و در معرض نور آفتاب ساده تر است.

ü      سیستمهای هیدروپونیک به دلیل عدم نیاز به علفهای هرز و آبیاری، زمان کمتری برای جوانه زدن نیاز دارند.


اقلام ضروری سیستم گلخانه های هیدروپونیک


این سیستم های گلخونه هم نیاز به ضدعفونی دارند که بتونن عملکرد و بازده کشت رو بهبود ببخشن. شرکت آرال شیمی، دو محصول خوب به این منظور ارائه میده:

 اولی محصول ایمن و موثر اگروسیب ه. این محصول یک قارچکش قویه که میتونه عملیات ضدعفونی بستر بذر رو به طور موثری انجام بده. دومی، محصول پراکسیدین کشاورزیه. این محصول هم خاصیت اکسیژن دهی بالا و تقویتی برای بذر و بستر بذر ارائه می ده.

ادامه این مقاله رو از وبسایت آرال شیمی دنبال کنید.

همه چیز درباره پاک کننده و حلال های چربی های نفتی

برای حذف چربی های نفتی چه باید کرد؟

یکی از مشکلات رایج برای تقریبا تمامی صنایع، وجود چربی ها و آلودگی هاست. وقتی این چربی ها از خانواده نفتی باشن، اوضاع خیلی پیچیده تر میشه! نه تنها چربی، بلکه رنک و بوی تندی هم دارن که به این راحتی ها پاک نمیشن. چه برای مخازن حمل سوخت باشه، چه لوله های انتقال و چه ابزارآلات و شیرآلات چرب، همه و همه برای اینکه عمر بیشتری داشته باشن، باید تمیز بشن.

و اما راهکار چیه؟؟؟

 راهکار اینه که از حلال های پاک کننده مناسب استفاده بشه که در عین اینکه چربی ها رو از بین میبره، هیچ خوردگی و آسیبی برای سطوح فلزی و غیره به وجود نیاره. این مشخصات،  با محصول حلال 040 شرکت آرال شیمی، مطابقت داره.

و اما مزایای این پاک کننده ها چیست؟

  • حلال های چربی زدا، مشتقات هستند که برای تمیز کردن و یا حل کردن مواد استفاده می شوند و در انواع محصولات صنعتی و مصرفی استفاده می شوند.
  • حلال های پاک کننده نفتی، گروه متنوعی از مخلوط های پیچیده مایع هستند. آنها ممکن است حاوی ترکیبات پارافینیک، ایزوپارافینیک، نفتنیک و معطر باشند.
  • حلال های پاک کننده نفتی ممکن است توسط تعدادی از مواد اولیه و فرآیندهای تولید مشتق شوند.
  • حذف گریس و روغن از لوله ها و لوله ها نیاز به تمیز کردن سطوح داخلی و خارجی دارد. چربی زدایی لوله ها و لوله های منحنی با قطر کوچک چالشی است که به دمای بالا و تجهیزات پرهزینه نیاز دارد. اما با استفاده از حلال های پاک کننده نفتی، به راحتی می توان چربی ها را زدود.
  • حلال های پاک کننده نفتی، شامل الکل های معدنی، حلال استودارد و نفتای نفتی و حلال های آلی مانند تری کلرواتان، تری کلرواتیلن، بنزن و زایلن ها هستند.

ادامه ی این مقاله رو می تونید از سایت آرال شیمی دنبال کنید.